,kj

عفونت باکتریایی ثانویه ریه (پنومونی) در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بسیار شایع بود و تقریباً نیمی از بیمارانی را که به حمایت تهویه مکانیکی نیاز داشتند، تحت تأثیر قرار داد.

به گزارش سرویس جهان مشرق، عفونت باکتریایی ثانویه ریه (پنومونی) در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بسیار شایع بود و تقریباً نیمی از بیمارانی را که به حمایت از تهویه مکانیکی نیاز داشتند، تحت تأثیر قرار داد. نتایج منتشر شده در مجله تحقیقات بالینی نشان می دهد که دانشمندان دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن، با استفاده از روش «یادگیری ماشینی»(Machine learning) در داده‌های سوابق پزشکی، دریافتند که ذات‌الریه باکتریایی ثانویه که برطرف نمی‌شود، عامل اصلی مرگ در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ است.[۱]

ونتیلاتورها عامل مرگ بیماران کووید ۱۹ هستند/«طوفان سیتوکین» هیچ نقشی در مرگ و میر کرونایی نداشت!+عکس و سند
مقاله‌ی مهم محققان دانشکده پزشکی دانشگاه نورث‌وسترن

بر اساس این یافته‌ها، عفونت های باکتریایی حتی ممکن است از میزان مرگ و میر ناشی از خود عفونت ویروسی نیز فراتر رود. دانشمندان همچنین شواهدی پیدا کردند که نشان می‌دهد کووید-۱۹ باعث ایجاد «طوفان سیتوکین» نمی‌شود، عاملی که در تبلیغات پزشکی و درمانی دوران کرونا، دائما به عنوان عامل اصلی مرگ بیماران مبتلا به «کووید» معرفی می شد.

بنجامین سینگر، نویسنده ارشد مقاله، استاد کرسی لارنس هیکس بیماری‌های ریه و مراقبت‌های ویژه در دانشگاه نورث‌وسترن،[۲] در این باره گفت:

"مطالعه ما اهمیت پیشگیری، جستجو و درمان تهاجمی پنومونی باکتریایی ثانویه را در بیماران بدحال مبتلا به پنومونی شدید، از جمله مبتلایان به کووید-۱۹ نشان می‌دهد."

ونتیلاتورها عامل مرگ بیماران کووید ۱۹ هستند/«طوفان سیتوکین» هیچ نقشی در مرگ و میر کرونایی نداشت!+عکس و سند
پروفایل پروفسور سینگر، نویسنده ارشد مقاله

محققان دریافتند که تقریباً نیمی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ دچار پنومونی باکتریایی ثانویه مرتبط با دستگاه تهویه مکانیکی(VAP) یا همان «ونتیلاتور» می شوند.

ونتیلاتورها عامل مرگ بیماران کووید ۱۹ هستند/«طوفان سیتوکین» هیچ نقشی در مرگ و میر کرونایی نداشت!+عکس و سند

ونتیلاتورها عامل مرگ بیماران کووید ۱۹ هستند/«طوفان سیتوکین» هیچ نقشی در مرگ و میر کرونایی نداشت!+عکس و سند

سینگر می افزاید:

"کسانی که از ذات‌الریه ثانویه خود درمان شده‌اند، احتمالاً زنده می‌مانند، در حالی که آن‌هایی که ذات‌الریه آنها برطرف نشده است، احتمال مرگشان بیشتر است». داده‌های ما نشان می‌دهد که مرگ و میر مربوط به خود ویروس نسبتاً کم است، اما موارد دیگری که در طول اقامت در ICU رخ می‌دهد، مانند ذات‌الریه باکتریایی ثانویه، آن را جبران می‌کند."

ونتیلاتورها عامل مرگ بیماران کووید ۱۹ هستند/«طوفان سیتوکین» هیچ نقشی در مرگ و میر کرونایی نداشت!+عکس و سند

سینگر، که متخصص بیوشیمی و ژنتیک مولکولی نیز هست، تاکید کرد:

"یافته‌های مطالعه همچنین نظریه طوفان سیتوکین را نفی می‌کند. اصطلاح "طوفان سیتوکین" به معنای التهاب شدیدی است که باعث نارسایی اندام در ریه‌ها، کلیه‌ها، مغز و سایر اندام‌ها می‌شود."

او افزود:

"اگر این درست بود، یعنی اگر طوفان سیتوکین زمینه‌ساز مدت طولانی بستری بود که در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مشاهده می‌کنیم، انتظار می‌رفتیم که شاهد انتقال مکرر بیمار به حالت‌هایی باشیم که با نارسایی چند عضوی در بیمار مشخص می‌شوند. این چیزی نیست که ما دیدیم."

در این مطالعه ۵۸۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه (ICU) در بیمارستان نورث وسترن مموریال با پنومونی شدید و نارسایی تنفسی مورد بررسی قرار گرفتند که ۱۹۰ نفر از آنها مبتلا به کووید۱۹ بودند. دانشمندان یک رویکرد یادگیری ماشینی جدید به نام CarpeDiem ایجاد کردند که بیمار-روزهای( patient-days) مشابه بستری در آی سی یو را بر اساس داده‌های پرونده سلامت الکترونیکی در حالت‌های بالینی دسته‌بندی می‌کند. این رویکرد بدیع، که مبتنی بر مفهوم دورهای روزانه توسط تیم ICU است، به آن‌ها اجازه داد تا بررسی کنند که چگونه عوارضی مانند ذات الریه باکتریایی بر روند بیماری تأثیر می گذارد.

این بیماران یا وابستگان مسوول آن‌ها موافقت کردند که در مطالعه موسوم به «پاسخ بالینی موفقیت‌آمیز به درمان پنومونی» (SCRIPT)، یک کارآزمایی مشاهده‌ای برای شناسایی نشانگرهای زیستی و درمان‌های جدید برای بیماران مبتلا به پنومونی شدید، ثبت نام کنند. به عنوان بخشی از SCRIPT، یک پانل متخصص از پزشکان ICU از تجزیه و تحلیل پیشرفته‌ی نمونه‌های ریه جمع‌آوری‌شده، به عنوان بخشی از مراقبت بالینی برای تشخیص و قضاوت در مورد پیامدهای رویدادهای ذات‌الریه ثانویه، استفاده کردند.

کاترین گائو، یکی از نویسندگان این مقاله و مدرس دانشکده پزشکی دانشگاه نورث‌وسترن در بخش بیماری‌های ریه و مراقبت‌های ویژه،[۳] گفت:

"استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در داده‌های بالینی می‌تواند برای توسعه راه‌های بهتر برای درمان بیماری‌هایی مانند COVID-۱۹ و کمک به پزشکان ICU در مدیریت این بیماران استفاده شود."

ونتیلاتورها عامل مرگ بیماران کووید ۱۹ هستند/«طوفان سیتوکین» هیچ نقشی در مرگ و میر کرونایی نداشت!+عکس و سند
پروفایل دکتر کاترین اِی گائو

پروفسور ریچارد ووندرینک، یکی از نویسندگان این مطالعه، که مسئول پاسخ بالینی موفق در مرکز زیست شناسی سیستم های درمان پنومونی در نورث وسترن است[۴]، نیز گفت:

"اهمیت عفونت حادّ باکتریایی ریه به عنوان عاملی برای مرگ در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نادیده گرفته شده است، زیرا اکثر مراکز درمانی به دنبال آن نبوده‌اند، یا فقط به نتایج از نظر وجود یا عدم وجود عفونت حادّ باکتریایی نگاه می کنند، نه این که آیا درمانی که انجام می شود. موفقیت آمیز است یا نه."

ونتیلاتورها عامل مرگ بیماران کووید ۱۹ هستند/«طوفان سیتوکین» هیچ نقشی در مرگ و میر کرونایی نداشت!+عکس و سند
پروفایل پروفسور ووندرینک

گام بعدی در این تحقیق استفاده از داده‌های مولکولی از نمونه‌های مطالعه و ادغام آن با رویکردهای یادگیری ماشینی برای درک این مساله است که چرا برخی از بیماران از ذات‌الریه درمان می‌شوند و برخی نه. محققین همچنین می‌خواهند این تکنیک را به مجموعه داده‌های بزرگ‌تر گسترش دهند و از این مدل برای پیش‌بینی‌هایی استفاده کنند که می‌تواند برای بهبود مراقبت از بیماران بدحال ریوی در مراکز درمانی به کار گرفته شود.

علاوه بر سه محقق نامبرده، ۱۴ دانشمند و متخصص دیگر دانشگاه نورث‌وسترن در انجام این تحقیق و نوشتن مقاله همکاری داشتند.

این مطالعه توسط مؤسسه سیمپسون در مطالعات ریوی برای علوم کاربردی پشتیبانی شد و تحت گرنت U۱۹AI۱۳۵۹۶۴ از مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی مؤسسه ملی بهداشت بود.


[۱] https://www.jci.org/articles/view/۱۷۰۶۸۲

[۲] https://www.feinberg.northwestern.edu/faculty-profiles/az/profile.html?xid=۱۹۴۶۱

[۳]https://www.feinberg.northwestern.edu/faculty-profiles/az/profile.html?xid=۵۶۰۶۰

[۴] https://www.feinberg.northwestern.edu/faculty-profiles/az/profile.html?xid=۱۶۵۶۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    12 2
    این تحقیق بازی‌ها بی معنیه همون دو سه سال پیش هم اعتراف کردن که کشتار کرونا از ویروس نیست و از روش‌های فاجعه آمیز درمانشه که سیستم پزشکی فرصت رو برای موش آزمایشگاهی کردن مردم بدبخت مغتنم دیده خدا نگذره از تک تک اون دکترهای بی صفتی که با این جریان جهنمی همراهی کردن و امثال خواهر جوون من رو به کشتن دادن بعضی وقتا فکر میکنم شورش بی ریشه مهسا رو خود دکترها برای منحرف کردن مسیر واقعی خشم مردم که به سمت اونها بود، راه انداختن
    • امید ج IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      0 0
      تو دیکه خیلی اوضاعت خرابه. مهسا امینی؟ کرونا؟ شورش مردم؟
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    22 2
    ناگفته ها و خیانتها در باره کرونا زیاد است امیدوارم زودتر برملا شوند هم در جهان و هم در ایران خدا از روحانی و یارانش نگذرد مخصوصا ملک زاده
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      6 0
      ع م هم هست ایشون جایزه عقیم سازی ایرانیان از سازمان بهداشت جهانی هم دریافت کرده
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      7 0
      ملک زاده سابقه پر و پیمانی از تحدید نسل ایرانیان تا فرستادن نتایج آزمایشهای فوق سری بیماریهای خاص ایرانیان تا .... و کرونا دارد البته دکتر مخصوص حسن کلید باز قلابی هم بوده مثل اینکه!
    • مجید IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      5 0
      خخخخ. یعنی الان عین اللهی و و اینا حله؟ واقعا شماها چقدر ساده اید که فکر می کنید اموری مثل بهداشت و درمان سیاست هاشون با تغییر دولت ها عوض میشه یا اصلا فرمون دست داخله
  • فرید IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    8 2
    به عبارت ساده پزشکان محترم بودن که همه رو قتل عام کردن، جالبه که چند روز پیش یکی از همین ها گفته با ما پزشک ها بد و تحقیر امیز رفتار میشه!
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    9 1
    انهایی که امپول ازمایشی را اجباری کردن و به اسم واکسن زدن به مردم به جرم قتل عمد باید مجازات شوند ان سلبریتی ها هم که می امدن گریه می کردن و مسولان را وادار به وارد کردن واکسن فایزر و از این مزخرفات می کردن نیز باید بیایند محاکمه شوند . حداقل باید یک عذر خواهی کنن . خدا لعنت کند اصلاح طلب ها را هر جا گندی هست پای اصلاح طلب ها در میان است
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    4 7
    کم زر بزنید من نه بیمارستان رفتم نه ونتیلاتور استفاده کردم دقیقا طوفان سایتوکاین برام پیش اومد داشتم می مردم
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      0 0
      کاشکی سقط میشدی دیگه زر نمی زدی
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    6 0
    پدر من هم زیر این دستگاه فوت کرد ۸۰درصد کرونایی ها زیر ونتیلاتور مردن دم پزشکان مملکتمون گرم
  • BE ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    1 1
    پزشکان بسیار مسئول بسیاری از حقایق دیگر در مورد این تجارت، بیل گیت و همراهان می گفتند اما سیاستمدار هیچ کس گوش نداد - همه آنها دستمزدی را که در سوئیس دریافت می کردند، قبول کردند!!!
  • سلام IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    5 3
    از مشرق به خاطر مقالات علمی به روز کمال‌ تشکر را دارم، خواهشمندم این روند را ادامه دهید
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    4 1
    والا ویتامین سی ام نمی دادن تو بیمارستانا چی شد ونتیلاتور گل کرد
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    3 1
    داروهای سازمان بهداشت جهانی عامل اصلی مرگ بودند و این نوع اخبار فقط برای تطهیر این سازمان وابسته به آمریکا هست.
  • علی IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    1 1
    استفاده از روشهای درمانی برای کرونا توسط کمیسیون بهداشت و درمان سازمان ملل اگر چه دارای اثرات مثبتی بوده ولی بدلیل ناشناخته بودن این ویروس و همچنین عدم دسترستی به دانشمندان و ازمایشگاههایی که در تولید این ویروس در کشورهایی که در مظان اتهام قرار دارند نقش داشتند در درمان درست آن با تولید پادتنهای مخصوص این ویروس تمام کشورهای درگیر دچار مشکل شده و افراد زیادی از جامعه پزشکی و مردم نیز از دست رفتند و در قضیه کرونا بیشترین اتهام سمت امریکا میرود که دارای تعداد زیادی آزمایشگاها بیولوژیک در سراسر جهان برای تولید ویروسهای مرگبار میباشد
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    همون طور که وقتی گوشی و خودرو را بدی دست تعمیرکار دیگه مثل سابق نمیشه بدن انسان را هم وقتی بدی دست پزشک دیگه مثل سابق نمیشه
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    کل جریان کرونا برای فقیر کردن مردم بود و تمامی این چرت و پرتی ها برای تطهیر سازمان به است جهانی که عامل آمریکا هست می‌باشد.
  • اسماعیل IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    اتفاقا عدم شناخت پزشکان بخصوص در ایران از طوفان سایتوکاینی باعث مرگهای زیادی شد
  • اسماعیل IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    این مقاله بیشتر داره به شبکه مافیایی آزمایشگاهی که به پزشکان پورسانت می دن تا بیماران با خیل عظیم تستهای تشخیصی عفونتهای باکتریایی روانه آزمایشگاهها کنن، کمک می کنه. متاسفانه مردم عادی هم که نمی دونن آزمایشهایی که نوشتن چیه و کلی پول بابتشون می دن و آخرش هیچ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس